BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 10, 2010

Democracy is Dead!!



Salamullahialaikum..=>

Kali ini sekali lagi kita melihat Perlembagaan Malaysia dipermainkan. Kita juga sekali lagi menghadapi situasi yang sukar untuk menghadapi media-media yang seringkali memainkan berita ini dan sengaja membesar-besar dan menambah perisa agar cerita ini menjadi lebih sedap dan menyakitkan hati. Umum mengetahui bahawa apa yang dibincagkan disini adalah mengenai pengumuman Menteri Besar Perak yang sah.

DS Nizar ataupun yang digelar sahabat saya Si Putih telah dikalahkan dengan penangan 5-0 oleh Si Hitam ataupu DS Zambry setelah kelima-lima hakim Mahkamah Persekutuan sebulat suara menyatakan bahawa DS Zambry adlah MB yang sah. "Tidak mengapa.. Mahkamah itu depa yang punya" kata seorang sahabat baik saya. Apa yang penting biar kalah dimahkamah kerajaan asal kita menang di mahkamah rakyat.


Sesungguhnya Allah telah membuktikan bahawa DS Nizar merupakan seorang pemimpin yang gagah dan tidak takut menghadapi sebarang cabaran mahupun dugaan. Ini telah terbukti melalui apa yang telah beliau lalui selama setahun ini. Ujian yang diberikan Allah seberat ini hanya mampu ditanggung oleh insan yang hebat sepertinya. Seorang pemimpin yang tak kenal erti putus asa dan berjuang bagi menegakkan amanah dan agama Allah. Subhanallah..

Kepada semua pejuang Islam (PAS), teruskan usaha, jangan berhenti berdoa. Kerana itu adalah senjata kita. Senjata yang sememangnya menjadi kekuatan setiap da'ie. Jika ada yang menyoal tentang 'keberkesanan' doa dan solat hajat kita ataupun timbul rasa ingin berputus asa, maka ingatlah hadis ini;
berkata Jibril, "Wahai Tuhan, Engkau kabulkanlah hajat hamba-Mu itu", maka Allah menjawab," Biarkan hamba-Ku itu, kerana Aku mencintai suaranya.."
Ingat!!!!!

Allah cintakan suara kita... Teruskan berdoa.. Perjuangan belum selesai..


Wallahua'lam..

2 K.O.M.E.N.:

Anonymous said...

yang terbaikkk.... PAS 4 all!!

Hamba Allah said...

tq for ur cmment... =>