BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 29, 2010

Takutlah kepada Allah!!!


Salamullahialaikum..=>


Ya Allah,
Andai jiwaku terpesong,
Betulkanlah niatku..
Andai hatiku gusar dalam melaksanakan perintah-Mu,
Maka Kau berikanlah hidayah dan petunjuk dengan jalan yang terbaik..

Madah doa hari ini hanya kupersembahkan kepada-Mu,

Lelah bergulat dengan 1000 kehidupan yang tak pernah mati,

Hari ini atau esok yang mungkin tak pasti,

Adakah esok masih lagi menjadi milikku??

Semua kembali pada jalan hidup keabadian tinggalkan kematian,

Madah doa dimasa lalu yang entah apa yang kuingat ditengah hiruk pikuk keramaian dan terjebak kepenatan fatamorgana saat ini,

Aku memohon ampunan atas segala kesalahan dan diperkenankan kembali mencium sedikit wangi kasturi syurga-Mu,

Jika itu tidak Kau berikan padaku, cukup sekadar diberi kekuatan untuk mencintai-Mu,

Hari ini aku betul-betul mengetuk batinku untuk kembali terjaga dan bercinta bersama-Mu..

Ya Allah ..

Aku takutkan kiamat-Mu..

Aku takutkan kekuasaan-Mu..

Aku takutkan AZAB-Mu..

Andai Engkau mengambil nyawaku ketika ini,

Nescaya nerakalah tempatku...

Aku tidak meminta untuk dipanjangkan usiaku,

Cukuplah sekadar Engkau menguatkan imanku dan jasadku untuk beramal kepada-mu..

Cukuplah sekadar Engkau menguatkan rohaniku untuk menegakkan agamu di tanah yang gersang dengan petunjuk-Mu ini..

Ya Allah..

Perkenankanlah doaku ini.....

0 K.O.M.E.N.: